Úvod arrow Aktuality arrow Aktuality arrow CC RADVANICE a jak to vlastně začalo
CC RADVANICE a jak to vlastně začalo Tisk E-mail
Napsal Honanek   
úterý 14. července 2009, 12:01

Jak to vlastně začalo

A jak to vlastně začalo….? Kdy se narodila a uskutečnila myšlenka, aby se v roce 2009 uspořádalo Mistrovství České republiky v závodech motocyklů? Ve dnech 11.-12.10.2008 se konal samostatný závod v Cross Country

 

Jak to vlastně začalo

A jak to vlastně začalo….? Kdy se narodila a uskutečnila myšlenka, aby se v roce 2009 uspořádalo Mistrovství České republiky v závodech motocyklů? Ve dnech 11.-12.10.2008 se konal samostatný závod v Cross Country v Radvanicích v Čechách „Drapácká rally 2008“, kdy tohoto závodu se zúčastnili i jezdci startující za Automotoklub Police nad Metují (dále jen AMK Police). Naši závodníci se umístili na velmi dobrých místech. Také se již několik let zúčastňovali seriálu Mistrovství České republiky v Cross Country motocyklů. Za rok se jelo několik závodů a to na různých místech České republiky a jeden závod v roce se jel na území Polské republiky. AMK Police jakožto bezvýdělečná organizace na udržení provozu svépomocné dílny pořádala každý rok velmi oblíbený „Motoristický ples“, který však v poslední době, vzhledem k rostoucím nákladům na pořádání, již tolik „nevynášel“ a pomalu z pokladny AMK Police ubývaly peníze, které se zde nashromáždily za dobu, kdy ještě AMK Police organizovala závody v Enduru, kdy tyto závody skončily v roce 1992, tj. před 17-ti lety. Dříve narození členové již nemají čas ani energii na pořádání dalších závodů a dalším problémem bylo místo, kde by se nějaké závody mohly uskutečnit, neboť okolí Police nad Metují je začleněno do chráněné krajinné oblasti Broumovsko.

Po již zmiňovaných závodech v Radvanicích v Čechách v roce 2008, který se konal v bývalém dole Kateřina, přišli dva členové výboru AMK Police Martin Novotný (dále jen „Evža“) a Jan Vajsar (dále jen „Honánek“) s nápadem, uspořádat na tomto místě jeden podnik seriálu Mistrovství České republiky v Cross Country motocyklů v roce 2009, i když ze začátku přesně nevěděli do čeho jdou. Nápad to byl dobrý, ale k uskutečnění takového plánu bylo ještě hodně daleko. Někteří členové s tímto nápadem nesouhlasili, zatracovali ho s tím, že to AMK Police „položí“. Zejména dříve narozeným členům se však nápad líbil a minimálně psychicky oba výše jmenované podporovali, neboť jako dlouholetí členové opět viděli šanci k aktivní činnosti AMK Police a tím i k jejímu zviditelnění a k zviditelnění města Police nad Metují, neboť v pořádání závodů mělo AMK Police v dřívější době vynikající jméno.  

I přes toto všechno začali od listopadu 2008 Evža s Honánkem na pořádání závodu usilovně pracovat a zjišťovat, co vše je potřebné, aby vůbec mohl být závod zapsán do kalendáře, a jaký bude rozpočet celého závodu, tedy co všechno budou muset prodat v případě, že se závod nezdaří, neboť po spočítání předběžného rozpočtu se zastavili na šestimístném čísle, což pokladna AMK Police již dlouho „neviděla“. V prvé řadě se zúčastňovali dalších podobných závodů, kde získávali zkušenosti od tamních pořadatelů, dále se zúčastňovali různých školení a jednání a to např. se starostou obce Radvanice v Čechách, či s majiteli pozemků, na kterých se měl závod konat. To vše na vrub svého soukromého času. Ale i přesto všechno se Honánek pořídil oženit. Dalším velkým problémem bylo sehnat různá povolení od státních orgánů, ale hlavně zjistit, od kterých státních orgánů jsou povolení potřebná. Za tuto dobu oba provolali více než normální člověk za 5 let. Částečně jim v tomto pomohli i další členové AMK Police, jako např. Radovan Řezníček alias Řezňa, který se velkou měrou podílel na zajištění cateringu, tedy občerstvení pro návštěvníky, jezdce a jejich doprovody a maršály.

Na začátku roku 2009 byl podnik zapsán do kalendáře Mistrovství České republiky v Cross Country motocyklů pro rok 2009, což bylo velkým úspěchem, ale opravdová příprava nás teprve čekala. Začali se psát různé ohlášky na státní orgány, smlouvy s majiteli pozemků, záchrannou službou, vytvářet plakát, oslovovali se sponzoři, vytvořili se nové webové stránky, aby se mohli případní jezdci začít přihlašovat, shánělo se dřevo na kolíky a páska, tzv. mléko potřebné k vytýčení trati a v neposlední řadě dobrovolníci, kteří by pomohli se stavbou a úpravou trati a mnoho dalšího. V přípravě nám mimo jiné pomohla obec Radvanice v Čechách společně s motoklubem Jestřábí jezdci z Radvanic, kteří zajistili vodu, elektriku a ekologické záchody, či posekání trávy, kde mělo být umístěno depo jezdců a jejich doprovodu a parkoviště pro diváky, dále nám pomohlo město Police nad Metují, ať už vytištěním plakátů, tak i další materiální pomocí.

Měsíc před samotnými závody se jezdilo do Radvanic „pouze“ každý víkend a to ne kvůli tomu, že by zde nebylo na čem pracovat, ale vzhledem k tomu, že všichni Ti, kteří se stavbou trati pomáhali, chodili přes všední dny do zaměstnání či do školy. Promýšlelo se, kudy povede trať, následně se zatlouklo přes 1500 dřevěných kolíků, natahalo se přes 15 km mléka, posekalo se několik metrů čtverečných vysoké trávy a roští, přesunulo se za pomoci těžké techniky několik kubíků zeminy (díky Véno), vypilo se několik desítek litrů piv. Poslední týden před vypuknutím očekávané akce si již někteří členové AMK Police vzali dovolenou a trávili veškerý volný čas v Radvanicích. Navážel se materiál k zajištění cateringu a zázemí pro pořadatele (díky kluci Lažolové). Jeden ze sponzorů asi neunesl pomyšlení, že pro samou práci nebudeme mít čas na zábavu, tak nám přímo do Radvanic přivezl vířivku, samozřejmě funkční. Hned nám bylo lépe.

Příště pokračování

                                                                                                                             za AMK Police – Petr Dostál

Aktualizováno ( úterý 14. července 2009, 12:03 )
Advertisement

BoB Create by BoB